Alle muziek en teksten geschreven, opgenomen en geproduceerd door Jeroen Koedoot in studio Tatooine te Brielle.

Studio Tatooine
  • Schaduw
    • de basis van dit nummer is begonnen met een akoestische gitaar (Merel, mijn eerste zelfgemaakte). De gitaarpartijen zijn gedubbeld met mijn Gibson ES335 elektrische gitaar. De basgitaar is een Höfner vioolbas (de Chinese versie :-)). Het idee was om het qua instrumentatie vrij basaal te houden.
  • Vloeibare jaren
    • Ook dit nummer komt voort uit een akoestische gitaarriff, gespeeld op Merel en gedubbeld met een nylon snarige gitaar (Cordoba Fusion). De baspartij is wederom gespeeld op de Höfner vioolbas. Tijdens het spelen met de strings sectie in Logic Pro kreeg deze steeds meer een belangrijke rol in het arrangement. Hoe ik aan het outro van het nummer kwam weet ik niet meer maar het was wel een leuke verrassing!
  • Wat ik eigenlijk zeggen wou
    • Oorspronkelijk onderdeel van een (nog) niet gerealiseerd Sci-Fi project heeft dit nummer een wat vollere productie met elektrische gitaren in de hoofdrol. De basis wordt gespeeld op de nylonsnarige Cordoba Fusion gitaar en de Cheeze Machine 2 synth plugin, de bas is weer de Höfner vioolbas. Ik ben aardig los gegaan met Brian May achtige gitaar harmonieën op de ES335.
  • Heel even maar
    • Ontstaan uit een fingerpicking stukje wat de basis van de coupletten is. Dit nummer is denk ik qua productie wel de moeilijkste geweest, het duurde vrij lang voordat ik het juiste arrangement had waar ik blij mee was. Naast Merel en de Höfner bas speelt de Mellotron een vrij grote rol, een instrument waar ik al sinds ik voor het eerst Strawberry Fields Forever hoorde groot fan van ben.
  • Hoop
    • Begonnen als een vrij traditioneel akoestisch nummer (op Instagram staat nog ergens een eerste versie met andere tekst). Al snel was ik niet tevreden met de uitvoering toen ik het ging opnemen. De akoestische gitaar heb ik ingeruild voor twee elektrische gitaren die met elkaar spelen. Het middenstuk is akoestisch gebleven en is uit meerdere lagen opgebouwd.
  • Wonderman
    • Voor Wonderman heb ik gekozen voor een iets vetter basgeluid met een Yamaha BB1100 bas. Daarnaast heb ik ook een andere elektrische gitaar gebruikt, een Höfner very thin met Filtertron elementen. De intensiteit wordt langzaam opgebouwd en leidt to een vrij heavy laatste refrein compleet met een hysterisch koortje.
  • Horizon
    • Een klein nummer gespeeld op mijn nylonsnarige Cordoba Fusion. Ook dit nummer was oorspronkelijk onderdeel van het Sci-Fi project. Tijdens de opnames goot het van de regen en je kunt, als je goed luistert, de regen tegen de ramen horen kletteren. Vrij toepasselijk.

terug naar Schaduw